Ontdekkend leren in de 21e eeuw

Op CBS WonderWijs in Ruurlo bereiden we kinderen voor op werken en leven in de 21e eeuw. De maatschappij vraagt tegenwoordig om enthousiaste mensen die veel initiatief tonen. Ons onderwijs is hierop aangepast.

Kinderen leren het beste op een manier die goed aansluit bij de werking van hun hersenen. Ieder kind heeft daardoor een eigen leerstijl. Kinderen zijn mede verantwoordelijk voor hun eigen leerproces. Ons onderwijsteam garandeert structuur, orde en ondersteuning hierbij.

Ontdek ons onderwijs

Op CBS WonderWijs overstijgt de leerstof de traditionele vakindeling. ‘Kernconcepten’ bieden een verzameling aan elkaar gerelateerde leerinzichten. Ontdekkend leren is op onze school erg belangrijk: zelf ontdekken hoe iets werkt en waar de verbanden liggen. Ons onderwijs is gebaseerd op universele waarden en normen. Wij helpen kinderen ontdekken welke leerstijl het beste bij ze past.

CBS WonderWijs is een basisschool met een christelijke grondslag. Alle kinderen zijn welkom en iedereen maakt kennis met de christelijke tradities en verhalen die in onze cultuur nog steeds een belangrijke rol spelen.

• Ons onderwijs in de praktijk
    Ons onderwijs in de praktijk Hoe verloopt een schooldag op CBS WonderWijs? En hoe zijn de groepen ingericht? Lees het hier.
  • Direct regelen
    Direct regelen Persoonlijk kennismaken met CBS WonderWijs? Onze schoolgids bestellen? Of uw kind direct aanmelden? Regel ’t direct.